Vanliga frågor & svar

 

Så funkar TryMyBox™  

Vad innehåller TryMyBox™?  

TryMyBox™ är en inspirationsbox som innehåller ca 10-18 produkter med fokus på mat och dryck från Sveriges alla livsmedelsproducenter. Många av produkterna är nyheter och spännande trender, och det ger dig chansen att upptäcka nya favoriter samt hitta annorlunda smaker. Många av produkterna får du hjälp med att tillaga med våra enkla recept som vi publicerar via våra kanaler. Vill du se vilka produkter som fanns i förra boxen, klicka här.  

Produkterna går att förvara i skafferiet, och ibland kan du även få kuponger på färska produkter som du kan hämta ut i butik. Vi kan lova dig en spännande matresa med TryMyBox™.  

 

Hur ofta får jag TryMyBox™?  

Boxen skickas ut i februari, april, juni, september, oktober och december. Det är totalt 6 boxar som kommer ut per år.   

Är du ny prenumerant skickas boxen i vanliga fall omgående, dvs. inom 2 veckor. Du som är befintlig prenumerant får boxen alltid utskickad automatiskt - enkelt och bekvämt. Här kan du se när nästa box skickas ut.   

 

Vad kostar TryMyBox™?  

TryMyBox™ kostar från 165 SEK och upp till 199 SEK per box beroende på prenumeration. Värdet på produkterna i boxen uppgår till 330-450 SEK och du får ca 10-18 produkter.  

Frakt ingår alltid i priset och leverans sker till ditt närmsta utlämningsställe.   

  

Jag är intresserad av den löpande prenumerationen, hur fungerar den?  

Vår populäraste prenumeration är PREMIUM (6 boxar), då du får extra förmånligt pris. Du betalar direkt med Visa eller Mastercard, och vi använder oss av Klarna Checkout - tryggt och enkelt. Din första TryMyBox™ skickas inom ett par veckor från beställning, om boxar finns på lager, annars kommer den automatiskt vid nästa utskick. Vid löpande prenumeration, BASIC, dras betalning automatiskt i förskott med samma kort som du angav vid start av prenumerationen runt den 26:e månaden innan boxen skickas. Detta sker per automatik då prenumerationen är löpande. 

  

Kan jag ge bort en box till en vän?  

Ja, det kan du! När du fyller i dina betalningsuppgifter och klickar fortsätt kommer din adress dyka upp två gånger; under "Mina uppgifter" och under "Leverans". När du vill ge bort boxen fyller du i hens adressuppgifter samt telefonnummer under "Leverans". TryMyBox™ är en spännande present som överraskar både stora och små i hushållet, där alla kan hitta något som de tycker om. Du ger bort löpande prenumeration (BASIC), 3 boxar (STANDARD) eller 6 boxar (PREMIUM) i följd.

  

Jag är allergiskt mot visa livsmedel, kan ni anpassa innehållet till det?  

Vi kan i dagsläget inte anpassa innehållet efter just dina specifika allergier eller preferenser. Innehållet i boxen kommer att tilltala alla i ditt hushåll, eller varför inte ge bort någon produkt till vänner eller bekanta?   

  

Jag bor inte i Sverige, kan jag prenumerera på TryMyBox™ ändå?  

Nej, TryMyBox™ skickas i dagsläget bara inom Sverige.  

  

  

  

Betalning  

Vilka betalningssätt finns?  

Du kan du betala med kredit- eller betalkort (Visa, Mastercard, American Express). Betalningen sker via betaltjänsten Klarna. Vi lagrar inga kortuppgifter på webbsidan eller hos oss.  

  

Hur betalar jag prenumerationen?  

När du registrerar dig för en prenumeration betalar du din första box med det betalkort som du anger. Därefter sker betalning i förhand runt den 26:e i månaden innan ordinarie leveranstillfälle. Pengarna dras från det kort som du angett vid registrering. Du kan när som helst uppdatera dina betaluppgifter via din inloggning på Min sida.  

  

Var uppdaterar jag mina kortuppgifter?  

Under Min sida kan du uppdatera dina betaluppgifter.  

  

Jag lyckas inte betala min box vid registreringen, varför?  

Det kan finnas många anledningar till det. prova följande steg:  

Kontrollera att ditt kort är giltigt och stäm av saldot på kontot.   

En del banker kräver (t.ex. Swedbank, Nordea) att du öppnar upp ditt kort för internetköp. Detta gör du hos din bank i inloggat läge (där du hanterar ditt kort).  

Ibland kan det vara problem med kopplingen till vår betaltjänst. Tveka då inte att kontakta oss om du behöver hjälp att lösa problemet.  

  

Min senaste betalning har inte gått igenom. Vad händer nu?  

Vår betaltjänst gör några försök att genomföra betalningen, därefter får du ett mejl där vi ber dig att uppdatera dina kortuppgifter. Logga in på Min sida och kontrollera att det betalkortet som är registrerat är korrekt och giltigt. Kontrollera sedan ditt saldo på ditt bankkonto. Vi skickar inte boxen förrän betalningen har genomförts, och din prenumeration pausas. Blir boxen slutsåld gör vi nya försök inför kommande box, förutsatt att du inte väljer att pausa eller avsluta prenumeration på Min sida. Kontakta oss gärna så hjälper vid dig att lösa problemet.  

  

Varför måste jag betala boxen i förväg?  

Betalning sker i förväg för att planera utskicken för TryMyBox™. Det är viktigt för oss att samtliga boxar som packas når sina prenumeranter. Vårt mål är att minimera antalet boxar som packas för att minska matsvinn, begränsa miljöpåverkan och att boxarna tar slut trots att du vill ha en.  

  

Kan jag betala med faktura, hur gör jag då?  

Ja, då vi använder oss av Klarna Checkout stödjer vi alla deras betalningsalternativ. Hur du vill betala din box, väljer du i kassan när du slutför ditt köp. 

  

  

  

Leverans  

Levererar ni i hela Sverige?  

Ja, vi skickar inom hela Sverige via Postnord till närmsta utlämningsställe. I dagsläget erbjuder vi inte hemleverans.   

  

När får jag min TryMyBox™?  

Din första box kommer inom 2 veckor från beställning, om boxar finns på lager, annars kommer den vid ordinarie utskick. Därefter får du en box varannan månad i februari, april, juni, augusti, oktober och december, förutsatt att betalning genomförts. Här kan du se när kommande boxar börjar skickas.  

  

Hur skickas boxen till mig?  

Vi levererar din TryMyBox™ till ditt närmaste utlämningsställe utifrån din angivna leveransadress. Du får en avisering via mejl när din TryMyBox™ skickas från vårt lager. När boxen har anlänt till utlämningsstället, får du en sms-avisering till din mobiltelefon. Detta leveransalternativ är gratis och ingår i priset för TryMyBox™.  

  

Jag har inte fått min box, var är den?  

När boxen har packats och därefter blivit skickad får du ett mejl med ditt sändningsnummer. Med detta kan du enkelt själv spåra din box. Ibland händer det att boxar går sönder på vägen eller skickas fel. Då hjälper vi dig förstås, hör av dig till oss om du har råkat ut för det.  

Har du inte fått något mejl har du troligtvis angivit fel kontaktuppgifter. Hör av dig till oss så hjälper vi dig att spåra din box samt uppdatera dina kontaktuppgifter inför nästa utskick.  

  

Hur länge finns min TryMyBox™ kvar på utlämningsstället?  

2 veckor är boxen kvar hos utlämningsstället.  

  

Jag hann inte hämta ut min box. Vad gör jag nu?  

Vi försöker undvika utskick av boxar under storhelger eller semestertider. Men har du mot förmodan inte hämtat ut din box, går den i retur till oss och återbetalas ej. Om du vill att vi skickar ut den igen, kommer det innebära en fraktkostnad på 99 SEK utöver boxens pris. Hör av dig till oss om du önskar få den utskickad igen.  

  

Min box har skickats till fel adress. Vad gör jag då?  

Har du angett korrekta adressuppgifter under Min sida och vi råkar ha skickat fel, maila oss så löser vi det. Har du inte uppdaterade adressuppgifter på Min sida, så kan vi skicka ut boxen igen till din nya adress, dock tillkommer då en fraktavgift på 99 SEK utöver boxens pris.  

  

 

  

Ändra leveransuppgifter  

Hur ändrar jag mina leveransuppgifter?  

Logga in på Min sida och klicka på din aktiva prenumeration. Klicka på Ändra adressuppgifter. Gör din ändring och glöm inte att klicka på spara-knappen.  

  

När måste jag senast uppdatera mina leveransuppgifter inför nästa utskick?  

Uppdaterar du dina leveransuppgifter innan betalning kommer dina ändringar att gälla för kommande utskick.  

Gör du ändringar efter betalning kommer dina ändringar gälla för nästkommande box. För de boxar som skickas sent i månaden går det även bra att göra ändringar några dagar efter betalning.    

Det är viktigt att din mejl och mobilnummer är korrekta, eftersom du får avisering från ditt ombud om din box finns att hämta ut.  

  

Kan jag ändra mina leveransuppgifter när boxen är på väg?  

Det är försent att ändra adress när boxen redan börjat packas på vårt lager för utskick. Anledningen är helt enkelt att lagret läser av utskickslistan och skriver ut fraktsedlarna innan paketering. Behöver du uppdatera din adress när boxen är i paketeringsstadiet, måste du kontakta vår kundtjänst via epost. Då tillkommer en administrativ kostnad på 120 kr.  

  

  

  

Pausa & Avsluta  

Kan jag säga upp min prenumeration när jag vill?  

Ja, det kan du, om du har valt alternativet med ”BASIC”. Prenumerationen av enskild box måste dock avslutas senast den 25:e i månaden innan ordinarie leveranstillfälle om du inte vill ha nästkommande box.  

Har du valt halvårs- eller helårsprenumeration är detta inte möjligt.   

  

Hur säger jag upp min prenumeration?  

Logga in på Min sida och klicka på Avsluta. Du får en bekräftelse på att prenumerationen är avslutad, och möjligheten att ge oss din anledning för varför du valt att avsluta. Din åsikt är viktig för oss i vårt arbete att förbättra vår tjänst.  

  
Hur pausar jag min prenumeration?  

För halvårs- och helårsprenumerationer finns det för tillfället ingen möjlighet att pausa prenumerationerna. Det du kan göra om du har prenumerationen ”BASIC”, är att logga in på Min sida och klicka på Avsluta.  

  

 

  

Ge bort TryMyBox™  

Kan jag ge TryMyBox™ i present? Hur gör jag?  

Ja, det går bra att ge bort TryMyBox™ i present.   

Du ger bort 1 eller flera boxar i följd (upp till 6 st i följd = helårsprenumeration).  

Du kan välja att skicka boxen direkt hem till din vän eller ange din egen leveransadress, om du vill lämna över boxen personligen. Har du angett din egen mejl eller telefonnummer, får du en avisering om uthämtning hos ditt ombud. Har du angett din väns mejl eller telefonnummer, får denne aviseringen på sitt eget telefonnummer eller mejl.   

  

Jag vill enbart ge bort en enda TryMyBox™ i present, och inte en prenumeration? Hur gör jag?  

Ja, det går bra att ge bort en enda box, och då väljer du alternativet ”BASICn”. Du betalar för boxen, och efter att pengarna har dragits, loggar du in på Min sida och säger du upp prenumerationen.  

  

Får mottagaren information om att TryMyBox™ är på väg som present?  

Mottagaren får information om att boxen finns att hämta ut på utlämningsstället via sms till angivet mobilnummer. Har du angivit mottagarens mobilnummer och leveransadress nås personen av detta. Har du angett din egen mejl, telefonnummer eller adress så får du en avisering om uthämtning hos ditt ombud.  

  

När får mottagaren TryMyBox™?  

Boxen skickas i regel omgående, dvs inom 14 dagar. 

  

Kan jag skicka med en hälsning till min vän?  

Nej, tyvärr kan vi idag inte erbjuda möjligheten till att bifoga en personlig hälsning i boxen.  

  

  

  

Rabatter & kampanjkoder  

Jag vill ge bort rabatter till mina vänner och själv få rabatt, hur gör jag?  

Har du fått en rabattkod från oss, som du gärna vill att dina vänner ska använda är det enklaste att du delar med dig av den. Dina vänner kan använda den som vilken rabattkod som helst.  

  

Jag använde en rabattkod men ni har dragit fullt pris från mitt konto. Vad gör jag nu?  

Hör av dig till vår kundtjänst så hjälper vi dig att reda ut vad som blivit fel!  

  

 

  

Uteblivna varor & reklamation  

En eller flera varor var skadade när jag öppnade TryMyBox™. Hur kompenserar ni mig?  

Hör av dig till vår kundtjänst så snart som möjligt efter leverans. Bifoga en bild, beskriv ärendet och mejla hello@trymybox.se så hjälper vi dig. Eventuell ekonomisk kompensation sker i första hand med prisnedsättning på nästa box.  

  

En eller flera varor saknades vid uppackning. Vad händer då?  

Det händer att vissa produkter, framför allt små, missas vid packningen då alla våra boxar packas för hand. Om du misstänker att någon produkt saknas hör du av dig till hello@trymybox.se så snart som möjligt efter leverans så hjälper vi dig. Eventuell ekonomisk kompensation sker i första hand med prisnedsättning på nästa box.   

  

Kan jag ångra köpet av min TryMyBox™ och returnera den?  

Eftersom TryMyBox™ innehåller livsmedel har du som kund, enligt 2 kap. 1 § 7p. Lag (2005:56) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, ingen ångerrätt.  

  

Jag har betalat men inte fått boxen än och jag vill ångra mitt köp, går det?  

Eftersom TryMyBox™ innehåller livsmedel har du som kund, enligt 2 kap. 1 § 7p. Lag (2005:56) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, ingen ångerrätt. Om du inte vill ha fler boxar, gå in och avsluta din prenumeration på Mitt konto.

  

  

  

Recensera TryMyBox™

Varför måste jag svara på frågor om TryMyBox™?  

En viktig del i varför vår box är prisvärd, är att våra varumärken gärna vill höra din åsikt och därmed förbättra sina produkter i smak och alternativ. Får varumärkena veta vad du tyckte, är de villiga att fortsätta skicka fler och bättre produkter hem till dig.   

Vi ställer inga krav på att du måste svara på recensionen men skulle glädja oss att få ta del av din åsikt.  

  

Är mina svar anonyma?  

Ja, alla svar från recensionerna är anonyma och enbart det sammanställda resultatet visas vidare.  

  

  

  

Kontakt  

Hur kontaktar jag er?  

Mejla oss gärna på hello@trymybox.se  

 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen